27 november 2008

Druk weekje

Deze week is zo'n weekje dat er vanalles tegelijk moet gebeuren. Maandagavond hebben we de klas versierd. Als klassenmoeder moest ik met collega-klassenmoeder het thema bedenken en de voorbereidingen treffen. Er was gelukkig een aardige opkomst, vele handen maken licht werk. Aan het eind van de avond konden we een hele gezellige pietenbakkerij met een bakkerswinkeltje en werkplaats achterlaten. ... uhh, ik bedoel... de hulppieten natuurlijk.... die doen dat soort dingen 's nachts ;-)

Dinsdag een vergadering met een hele groep mensen van de gemeente. We hadden als wijk-werkgroep subsidie aangevraagd om een speeltuin in onze buurt aan te kunnen pakken. Afgelopen zomer groeide het onkruid kniehoog op sommige plekken en er stonden hele oude toestellen in. Nu de plannen en begroting klaar zijn moesten we onze plannen presenteren en aan mij de eer deze keer... Gelukkig hebben ze het bedrag toegezegd en kan de speeltuin weer een leuke speelplek worden. We waren er erg blij, maar toch jammer dat je dit als buurt moet aanvragen en dat de gemeente zelf niet meer geld aan onderhoud wil (of kan) besteden.

Ondertussen de voorbereidingen voor het pietenfeestje van dochter vrijdag. De kids gaan druk in de weer met allerlei spelletjes en activiteiten om een pietendiploma te halen. Ik wil alles goed voorbereid hebben, dat geeft me tijdens het feestje wat meer rust. Vandaag wil ik alle spelletjes met eenvoudige uitleg op papier zetten, ze kunnen nu als groep 3-ers immers zelf lezen! Erg leuk. En ik wil nog een recept zoeken voor lekkere koeken, die de kinderen kunnen versieren als zwarte piet. Er komen twee kinderen met een allergie en ik vind het leuk als ze mee kunnen doen en hetzelfde kunnen eten als de rest.

Tot slot een fotootje van onze recente gezinsuitbreiding. Dochter wilde graag een cavia hebben. Ik had beloofd dat ze er eentje voor haar verjaardag mocht, als ze eerst een paar weken voor het konijn wilde zorgen. Dit heeft ze trouw gedaan en zo hebben we gisteren een lieve cavia gekocht. Ze heeft hem zelf uitgezocht en is er helemaal verliefd op. Hij is nog maar 7 weken oud en heeft de naam Knabbel gekregen. Doris, ons konijn, is dik tevreden met zijn nieuwe maatje. Hij heeft Knabbel flink in de watten gelegd met een likbeurt, je kon hem aan de andere kant van de kamer horen knorren van plezier.

Onderstussen wacht ik met smart op haar andere kado.... een Nintendo DS... We wilden hem allebei graag voor onze verjaardag, maar dat ding is zo duur! We hebben de handen ineen geslagen en met mijn verjaardagsgeld erbij, een bedragje uit de spaarpot en fietspot zijn we straks allebei uren zoet...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Jente, leuk blog heb je. Heb net even zitten rondneuzen. In de komende tijd zal ik de rest doorlezen. Prima als je me linkt hoor, zal jou ook op mijn blog linken. Groeten