26 augustus 2009

Super braam

Of we bramen wilden plukken, vroeg de buurvrouw, ze raakte maar niet uitgeplukt. Daar zeggen wij geen nee tegen. Dus gezellig samen op de fiets, op naar het moestuintje van de buurvrouw.

Bramen in overvloed, niet zulke kleintjes ook! Dit was onze topper, de braam der bramen:

Bijna een kilo geplukt en hier en daar wat weggesnoept want het waren net snoepjes :-). Een groot deel zit nu samen met wat vlierbes & appel in jampotjes. Alles met de hand gezeefd om de pitjes eruit te halen... ik krijg nog sterke armspieren met al dat zeven tegenwoordig. Tenminste... ik ga er (als niet-sporter) van uit dat als ik spierpijn krijg, ik hard genoeg mijn best heb gedaan om spieren te kweken.

3 opmerkingen:

Zeeuwse Mama zei

Weet je waar die reuzenbraam me aan doet denken? Aan Flipje Tiel. Ken je die boekjes? Die lazen wij vroeger altijd hele stapels. En ik heb ze nu weer gekocht en lees ze voor aan onze kids. Dat was nl een reuzenframboos en de zomerfee maakte er Flipje Tiel van ;-)) (dat gedeelte werd trouwens liever niet voorgelezen vroeger ;-)
Je kreeg die boekjes vroeger bij Betuw jam geloof ik, dus je kunt ze alleen maar op MP verkrijgen ;-)
Over 'vroeger' gesproken he...(vorig logje van je)

Karien zei

Leuk, al dat bezig zijn met de natuur! Hier is het even andersom, koop ik zelfs gesneden groente omdat dat tijd scheelt...

Christel zei

Oh heerlijk, op de camping vlak naast onze caravan is ook zo'n bramenstruik. Ga morgen kijken of er nog wat te plukken valt.