8 augustus 2009

Zolder verbouwing en tuintafel

De laatste vakantiedagen van m'n man zijn niet zo vakantie-achtig besteed. Hij is druk aan het klussen geslagen, maar deze keer met snel effect (in tegenstelling tot de klus voordat we op vakantie gingen, het verrotte kozijn). Gisteren is de zolderverdieping aangepakt. Het was flink zweten daarboven, eerst vijftig gasbeton blokken en alle materiaal naar boven slepen, dan in de benauwde hitte muurtjes metselen. Maar nu hebben we dus een overloop, een cv-/washok en de basis voor onze slaapkamer. Er moet nog flink wat werk verzet worden, maar dan hebben we eindelijk weer een normale slaapkamer. Na maanden bivakkeren op een kamertje van 2 bij 3 kijk ik er echt naar uit. Hoef ik eindelijk niet meer over het voeteneind te klimmen om mijn bed uit te komen :-)


We hebben flink wat zitten rondkijken in de folders van de diverse bouwmarkten in de buurt en alle mogelijke kortingsbonnen in de strijd gegooid. Het muurtje is er een stuk voordeliger van geworden moet ik zeggen. Al scheelt het nog het meest dat 'we' het zelf hebben gemetseld, gelukkig heeft m'n man twee rechterhanden en vindt hij het ook leuk om te doen.

Tijdens het halen van de spullen liep m'n man tegen een leuke tuinset aan. We hadden nog steeds geen tafel buiten, we kijken al jaren maar konden niet slagen. Altijd weer een reden: te duur, te groot, te klein, niet te demonteren, geen zin om nog verder te kijken (winkelen is niet onze hobby). Maar deze tafel paste mooi op ons terras, dus de knoop doorgehakt en de tafel gekocht. Hebben we er deze zomer tenminste nog plezier van en kunnen we eindelijk buiten eten. Opnieuw een kortingsbon gebruikt en nog even flink moeilijk gedaan over de kras die op een poot zat, goed voor een mooie extra korting ;-) Om deze jaren uitgestelde, maar toch impulsieve aankoop voor mezelf 'te verantwoorden' heb ik wat spullen op marktplaats gezet. Net of ik er iets tegenover moest stellen dat we zo'n aankoop hebben gedaan (terwijl we het geld gewoon hebben...) Best irritant eigenlijk dat gevoel, maar misschien herkennen meer consuminderaars dat... ?

3 opmerkingen:

atelierlemlem zei

Haha! Dat met die kras is echt leuk hoor, zo doen wij dat ook! Of manlief doet of hij iets heel graag wil kopen, en dan ga ik dwarsliggen (verkopertje uitdagen noemen wij dat hier...). Maar wel eerlijk hoor, alleen als er echt iets mee aan de hand is. Ik ben ook al twee jaar opzoek naar een passende goedkope, stevige tuintafel, maar nog nimmer geslaagd (ook geen shoppers hier). Aangezien wij ook op zolder bezig zijn geweest bij dertig graden (opruimen) (we zijn echt gek hoor!), weet ik wat je man heeft doorstaan...mijn complimenten hoor!! Het wordt vast een prachtige kamer...

Franca zei

Nou en of!
Zo schreef ik met nieuwjaar dat ik echt geen boeken of tijdschriften meer ging kopen. Een paar maanden hield ik dit (redelijk) vol. Inmiddels koop ik weer geregeld een boek of tijdschrift. Ik heb besloten dat ik hier zo van geniet, veel inspiratie uithaal en het me best kan veroorloven. En toch...is er steeds dat stemmetje dat zegt: het hoeft toch niet, je kan toch wel zonder. Ik heb besloten er niet naar te luisteren, af en toe een boek of tijdschrift maakt mijn leven leuker en rijker, dus ik doe het gewoon!

Overigens heb ik je blog op mijn leeslijst gezet, als je dat niet leuk vind, even laten weten, dan gaat het meteen weg.
groetjes, Franca.

Karien zei

Ha, je bent er weer, en alweer heel druk aan het werk zie ik! Lekker hoor, als het een beetje opschiet. Hebben de kinderen ook nog vakantie, en lukt het allemaal een beetje met het combineren van klussen en vakantie? Succes ermee en ik ben benieuwd naar het resultaat!