18 april 2011

Pas op de plaats

Alweer een week voorbij, het is erg rustig op m'n blog de laatste tijd...
achter de schermen is het minder rustig,
al doe ik het wel even wat rustiger aan met bepaalde dingen
(voor zolang me dat lukt.. want ik nooit zo goed stil zitten :-)

Ik knapte wekenlang maar niet op van een slepend hoestvirus,
gelukkig is dat nu over... 'k voel me nu niet meer een oud dametje als ik een stukje fiets ;-)
Naast virusjes die -uiteindelijk- over gaan
zijn er dingen die niet zomaar over gaan
-of te regelen vallen, zoals met ons oude huis-
situaties die tijd kosten, energie van je vragen, geduld, wijsheid...

 Omdat het bijvoorbeeld met één van de kinderen niet zo lekker loopt,
een kind dat veel structuur nodig heeft, moeite heeft met onduidelijke situaties,
dat lief en gevoelig is, maar waarbij je soms het geduld uit je tenen moet halen
(omdat hij bijvoorbeeld elke keer tikt tegen alle borden, bekers, pannen, beleg potten die op tafel staan)
 Niet altijd gelijk heel heftig... maar wel jarenlang elke dag een beetje.

Gesprekjes gehad op school en daarna ook met de huisarts,
die vond dat we er goed mee om zijn gegaan, maar ook dat het heel wat was,
die ons gelijk doorverwees voor verder onderzoek.
Tjonge.. dat voelde ineens best serieus en 
ik werd me daar een partijtje moe van al die jaren,
alsof het nu pas 'mocht'.

Daarom.. waarschijnlijk voorlopig minder berichtjes
omdat ik even de tijd neem voor thuis, 
voor ons samen, voor de kinderen, voor mezelf,
voor m'n moestuin of m'n winkeltje,
klusjes in huis, bezoekjes aan vriendinnen,
of wat dan ook...

Tot later!

17 opmerkingen:

Jolanda zei

Fijn om wat van je te horen, ik ga je snel weer even mailen, sterkte met alles en geniet ook lekker van de zon.....lieve groet

Johanna zei

Doe maar rustig aan, je hebt groot gelijk, je gezin gaat voor. Sterkte en je staat in mijn leeslijst dus zie je wel weer verschijnen.

Trudy zei

Gróót gelijk dat je voor je gezin en natuurlijk voor jezelf kiest! Sterkte met alles!!!

qm zei

sommige dingen hebben tijd nodig. de belangrijkste gaan voor.
alle goeds toegewenst.

Lentebloemen zei

Inderdaad rustig aan doen! Belangrijk om even extra aan de basis te denken nu.
Je gezin is het allerbelangrijkste!

Sterkte!

Jantine zei

Groot gelijk dat je het wat rustiger aan doet. Zo'n kind er bij valt niet mee, dat realiseer je jezelf vaak pas later.

Jolanda zei

Wat verwoord je dat goed: alsof je nu pas moe mag zijn...
Veel sterkte en ik zie idd je berichtje vanzelf weer!
Groetjes, Jolanda

Diana zei

Neem de tijd, rust, en ruimte om jouw ding te doen....

Lydia zei

Heel veel kracht en energie toegewenst. Bij ons thuis is er zo iets dergelijks aan de hand (geweest), en ik kan je zeggen: het kost enorm veel energie al die onderzoeken en gesprekken, maar je hebt er ontzettend veel aan en je komt er sterker uit met elkaar. Liefs Lydia

arianne zei

Inderdaad voel je je eindelijk begrepen...en dan ook zo moe..
Herken het helemaal (incl dat irritante getik...) jammer genoeg moest het bij ons tot 17 jr leeftijd duren voor er een echte diagnose kwam en dus vanaf toen pas echte hulp.
Het kost ook erg veel energie dat diagnose traject maar levert hopelijk iets op!

Sterkte met alles.

Onder de knotwilg zei

Gezin gaat voor alles hoor, en zeker voor je blog! Denk ook om jezelf, al is het maar een klein momentje bijv. met een boek in de zon, je moet het immers wel volhouden?!

Sterkte hoor met alles!

Groetjes Tineke

wilma zei

Denk aan jezelf en je gezin.Sterkte!
Love, WIlma

Anoniem zei

goed om aan je gezin te denken. Heel veel sterkte de komende tijd met alle gesprekken/onderzoeken. Ik zal voor jullie bidden
groetjes Annemiek

madame du loup zei

Je hebt gelijk Jessica, doe maar rustig en ik wens jou veel energie, geduld en liefde voor je hele familie.

Monique zei

Ik hoop van harte dat je ons stiekem toch een beetje op de hoogte wilt houden. Wie weet kan ik of kunnen anderen er voordeel mee doen?

Ik wens jullie in ieder geval alle sterkte toe. Denk ook aan jezelf!

Vlijtig Liesje zei

Dat is ook allemaal niet niks! Ik kan me voorstellen dat je vermoeid bent. Maar fijn dat het langzaam maar zeker beter gaat.

franca zei

Veel rust,kracht en sterkte!