16 juni 2011

Ik kan het toch niet laten...

Een paar weken geleden dacht ik dat het een goed besluit was 
om te voorlopig stoppen met m'n blog. 
 Toegegeven... het was wel even lekker rustig, 
niet steeds dat gevoel van ik 'moet' iets bedenken,
'moet' reageren en dit of dat blog ook weer eens lezen.

Het gevoel dat ik van alles 'moest'
was een rode draad geworden in allerlei dingen die ik deed,
waar ik 's morgens al mee wakker werd.
Een tweede draadje dat langs die rode draad slingerde
was het gevoel steeds tekort te schieten,
hier viel ik dan 's avonds als het ware mee in slaap.
Niet de ideale draadjes in combinatie met zorgen,
onzekerheid met bijbehorende spanning.

Inmiddels er is minder onzekerheid, meer rust, al is het soms 'verdrietige' rust 
omdat sommige zaken nu eenmaal verdrietig of moeilijk blijven.
En ondanks dat ik er nog niet helemaal 'ben', begint het weer te kriebelen,
ik merk dat ik m'n blogje (& jullie ;-) behoorlijk mis,
ik mis het schrijven en het maken van foto's.
Hoe vaak ik wel niet dacht: leuk voor m'n blog!
O nee.. ik heb geen blogje meer..
 Het knelpunt zit hem dus niet in het schrijven,
maar in het gevoel van 'moeten'.

Als ik dat 'moeten' nou eens achter me laat,
-dat lukt me steeds beter-
en dat gevoel van tekort schieten ook
-daar moet hier en daar nog wat aan gesleuteld worden-
en als ik dan gewoon weer wat schrijf, als ik wil schrijven
en reageer als ik daar tijd en energie voor heb

.. dan is m'n blog vanaf vandaag gewoon weer 'in de lucht' :-) 

22 opmerkingen:

Gewoon Greet zei

Welkom terug! blij je weer te horen!
en inderdaad niks moet :)
het komt wel goed
liefs

Jantine zei

Zag je toevallig op mijn dashboard langskomen. Welkom terug! Blijf vooral jezelf en doe wat je wilt doen. En ik weet het, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan...

Jolanda zei

De teneur van jouw stukje lijkt wel erg op het mijne dat ik vandaag schreef...
Welkom terug!

Purperpolletje zei

Mijn idee!

Dat domme 'moeten' ook... Wees toch een beetje lief voor jezelf (kan ik ook wel tegen mijzelf zeggen...)

Jolanda zei

Fijn dat je er weer bij bent!
Geniet weer van het bloggen, lieve groetjes

Anoniem zei

Jippie, weer terug. Heerlijk. en geen moeten gewoon wanneer je zin hebt.

gr. Imre

Anoniem zei

wat leuk dat je er weer bent!

groeten van Marijke

Onder de knotwilg zei

Welkom terug! En je hebt gelijk hoor: het bloggen moet leuk zijn en geen 'moeten'. Dus gewoon lekker schrijven en reageren als jij zin, tijd en energie hebt!

Groetjes Tineke

wilma zei

Jippie,je bent weer terug.Gister zag ik je blog nog en dacht,even kijken,o,nee...geen blog meer en nu.
Fijn. Doe het rustig aan en we zien vanzelf of er wat is .
Groet,
Wilma

Monique zei

Hihi... YES!! ;o)

Anoniem zei

Muts :D

Fijn dat je weer blogt. En het niet moet, maar doet omdat je het leuk vindt!

Muisje zei

Fijn dat je er weer bent.
En het is geen moeten, doe lekker waar jij zin in hebt.

Liefs Herma

Christel zei

Haha, zo herkenbaar. Blij dat je er weer bent. Je mag altijd...

Franca zei

Hartstikke fijn!
Dat het weer wat gaat!
Dat je weer wat blogt!
Als jij er zin in en tijd voor heb.
Daar gaan we voor.
Fijn dat je er weer bent!

Vlijtig Liesje zei

Wat leuk dat je er weer bent. Ik herken dat gevoel van: 'Oh, dit is leuk voor mijn blog!' Het lijkt me inderdaad heel kaal als je dan beseft dat je dat niet meer hebt.

meiske zei

Fijn dat je weer terug bent. Welkom.
Enne, niets moet, bloggen MOET vooral leuk blijven.

jezebelle zei

jaaaah joepi , ik had je nog in mijn lijstje staan ik ben erg blij dat je terug bent hoor!!!!
en dat hoeft echt niet elke dag en ook niet elke week ... kijk maar naar Teuni en Franca maar het zou zo jammer zijn van al je talenten en fijne logjes !!! lieve groet en een dikke knuffel vanwege jezebelle uit vlaanderen

Anoniem zei

dacht laat ik toch eens kijken.... en ja je bent er weer. Leuk om weer mee te kunnen lezen. Hoop dat je het gevoel van 'moeten' niet weer gaat krijgen.
Groetjes Annemiek

Lentebloemen zei

Welkom terug!
en lekker schrijven op JOU
momenten!

Vinden de trouwe lezers vast allemaal het beste!

Anoniem zei

Fijn dat je terug bent!!

Johanna zei

Welkom daar ben je weer, he gelukkig lijkt me ook zo moeilijk zonder mijn blogje. En niks moet hoor, alleen doen wanneer het je past, hoeft echt niet iedere dag hoor.

Anoniem zei

Fijn dat je er weer bent. Ik miste je toch wel. Gr. LZV