14 mei 2013



Vanochtend ging iedereen naar school.
Het is alweer weken geleden dat iedereen de hele dag naar school ging,
want met één van de kinderen gaat het al een hele tijd niet zo lekker.
Hij was veel thuis omdat het niet meer lukte op school..
Teveel prikkels, teveel drukte... moeilijk om te zien hoe hij het niet redt.
 En ik was daardoor ook veel thuis, maar kwam bijna nergens meer aan toe. 

Vandaar de stilte hier... 
er viel gewoon niet veel meer te melden dan de gewone dagelijkse dingen.
 

Maar vandaag dus een dagje met eigen plannen!
Het was droog, dus ik besloot om na een kop koffie door te rijden naar mijn moestuin.
 Ik genoot van de vrijheid die ik voelde, van de rust op de tuin
even bijkomen, genieten, bezig zijn,
zorgen voor mijn groente & bloemen (en voor mezelf :-)


Ik zat wat te mijmeren en dacht aan woorden uit Prediker... dat er voor alles een tijd is...
een tijd om te zaaien en straks om te oogsten
een tijd om te werken, een tijd om genietend stil te staan
een tijd om te laten groeien, een tijd om te snoeien


En ik dacht.. het geldt ook een beetje voor mijn blog.
Er is een tijd om te schrijven en te delen, om te leren van elkaar
en een tijd om even afstand te nemen, om los te laten.


Daarom hak ik de knoop maar door:
voorlopig even een blogpauze.

En als de rust is terug gekomen, dan pak ik de draad weer op.
Tot later!



14 opmerkingen:

Jo en joh zei

Heel mooi verwoord, neem de tijd en geniet van je mooie moestuin. Sterkte en tot later.

marion zei

prachtig blogje met hele mooie foto's....... geniet

Franca zei

Mooie woorden. Veel kracht sterkte en liefde toegewenst.
Dat het je gezin ( en zeker dat kleine mannetje) maar goed mag gaan.
Groetjes, Franca.

Liesbeth zei

Ook hier momenteel even de twijfel om een pauze te nemen,ben er nog niet uit...

Mooie woorden van jou trouwens.

Liefs,

Liesbeth

ivoorwit.blogspot.com zei

Tuurlijk een goed idee als jij dat zo voelt. Sterkte met je gezin.
Blijf je wel een beetje met ons meelezen? We zullen je missen.
Goede tijd gewenst en groetjes, Thea R.

Jolanda zei

Mooie woorden, ontleend aan een mooi Boek...

Neem je tijd. Het beste met je gezin.
En ik zie vanzelf weer wanneer je terug bent.

Lieve groet, Jolanda

Sandra zei

Ik heb ook lang een pauze genomen. Meer dan een jaar wel. Ik had dat nodig, maar kwam toch terug bloggen.

Anoniem zei

mooie woorden wat een prachtig blogje zeg...leuk om te volgen...en de moestuin is ook heel leuk

sterkte met u gezin
groetjes uit een regenachtige arnhem

Jolanda zei

Sterkte met alles en we zien je vast over een tijdje terug...lieve groet

Aritha V. zei

... er viel gewoon niet veel meer te melden dan de gewone dagelijkse dingen, schrijf je. Daar moet ik om glimlachen. het zijn juist die gewone dagelijkse dingen die zo mooi zijn. Ga er maar fijn van genieten want ze zijn bijzonder. Ja, er is voor alles een tijd. Ik wens je heel veel rust tijdens de blogpauze. neem even lekker afstand. Het is best pittig als er eentje thuis is omdat het niet lukt op school. Ik voel met je mee want dat ken ik ook. Gaat dat nu beter? Nou, tot later.

Elizabeth zei

welverdiende rust... en probeer er van te genieten. We hopen je wel terug te zien.

Vlijtig Liesje zei

Het schoolsysteem ís ook heel onrustig. Ik kwam ooit eens een keer rond een uur of elf op de school van de kinderen, en de gangen zijn net het Centraal Station. Iedereen loopt rond.

Er zou wel wat meer rust mogen komen op scholen.

Anoniem zei

kippenvel jente, wat heb je dit prachtig verwoord.

lieve groet, Berenda D

Anoniem zei

Het gaat jou en je geliefden goed.

x