24 februari 2015

taart op verzoek

onze jongste is een echte regelneef
hij heeft zijn zaakjes altijd prima op orde!
en toen zijn negende verjaardag er aan kwam
begon hij op tijd met het managen van de hele klus
kroop achter de laptop en ging druk aan de slag


cadeaulijst - check, activiteit voor zijn feestje - check, traktatie - check
na een poosje werd ik er bij geroepen
of ik een legotaart wilde maken
voorbeelden van Pinterest kwamen voorbij
en ik beloofde mijn best te doen
 

nu ben ik met een heel aantal dingen best handig
maar ik kwam er afgelopen zaterdag al snel achter: beslist niet met fondant
daar ben ik zelfs behoorlijk klungelig mee
zal wel met geduld te maken hebben...


gelukkig hielpen dochter en de jarige mee
dochter rolde 't fondant tot een mooie dunne laag
de jarige zocht figuranten uit de legocollectie en plakte legoblokjes
die ik intussen had gesneden en gestempeld (kijk.. dat kan ik dan weer wel :)
en samen maakten we de taart
 

hier en daar wat extra legoblokjes deels om wat kreukels te verdoezelen
zoon was er superblij mee, met zijn echte legotaart
ik ook  - blij dat hij tevreden was en met het resultaat
want stiekem begon ik wel wat te zweten...
het eerste bezoek stond al bijna op de stoep :)


vervolgens hij was snel op,
zo gaat dat met taart...



11 opmerkingen:

Ilse zei

Heel erg leuk gedaan zeg!!

Crafts 'n' Skills zei

Ik had hem ook al bij je op Pinterest voorbij zien komen. Leuk hoor! En nog van harte!

Little Train zei

De taart ziet er prachtig uit! Gefeliciteerd met je zoon's verjaardag!

Jo en joh zei

Geweldig goed geslaagd. Nog gefeliciteerd met de jarige.

Mariëtte zei

Super wat een leuke taart. Wat zal de jarige hier blij mee zijn. Groetjes Mariëtte

Mariëtte zei

Nog van harte gefeliciteerd!

Stof With Love zei

Oh wauw, ik vind hem prachtig! En juist een briljant idee om die kreukels te verdoezelen met steentjes, fleurt hem net nog wat meer op! Nog van harte. Liefs, Anne-Co

Clarien zei

Super taart! En leuk om weer wat vaker van je te lezen! :)

Doortje Dartel zei

Nog van harte gefeliciteerd.
Wauw, wat een gave taart! Die is goed geslaagd.

Doortje Dartel zei

Nog van harte gefeliciteerd.
Wauw, wat een gave taart! Die is goed geslaagd.

Aritha V. zei

Mooi joh! En van harte gefeliciteerd. Van zo'n taart moet je gewoon een foto maken!