27 februari 2015

wijnkistjes

een tijdje geleden alweer kreeg ik een mail van A. die meeleest op mijn blog
ze had een grote doos met wijnkistjes staan
of ik die kon gebruiken voor mijn workshops
na wat heen en weer mailen kwam ze de doos brengen
echt super!


vorige week zocht ik mijn spullen bij elkaar
voor een creatieve avond bij een pleegzorgboerderij, bij ons in de buurt
samen met de meiden daar gingen we aan de slag
en door de gekregen kistjes kon het mooi low-budget


met krijtverf, lintjes, knopen, papier en tape
maakte iedereen een persoonlijk kistje


om aan de muur te hangen als een kastje
(erg gaaf, die print... zat in een pak papier van A.ction)


of om spulletjes in te bewaren, de deksel werd ook mooi gepimpt


voor mezelf maakte ik een knopendoos 
kan ik een flinke voorraad in kwijt :)

elke keer geniet ik er weer van, om samen met de jongeren daar bezig te zijn
 als 'praten' je taal niet zo is, maar 'doen' wel
dan is 't fijn als die kant ook eens alle aandacht krijgt
en je lekker je creativiteit en handigheid kunt laten gaan
de pleegmoeder heeft daar terecht veel aandacht voor
tijdens het doen wordt er soms toch nog gepraat...
mooi!

5 opmerkingen:

Crafts 'n' Skills zei

Wat een aardige actie en wat een leuk idee!

Jo en joh zei

Inderdaad een goeie aktie van 2 kanten. Mooi die vrolijke kistjes. Een mooie grote voor knopen.Fijne dag nog.

Es zei

Super!
X Es

gewoon buiten zei

GAAF,

marmarel zei

Geweldig om zo bezig te zijn. Ik heb het ook een paar keer gedaan in een beschermde woongroep. Ik vond het fijn, ze zo te zien genieten.
Groetjes, Marijke